Afrika 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Manouk Terken - WaarBenJij.nu Afrika 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Manouk Terken - WaarBenJij.nu

Afrika 2

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

08 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

20 feb tm 1 mrt

Vrijdag staat grotendeels al in week 1 beschreven. Savonds zijn we nog opstap geweest naar een Pink Party, dit was erg gezellig. De mensen waren erg open dus namen ons gelijk mee naar een leuke club waar we de hele avond hebben gehangen. Daarna taxi terug naar huis en slapen!

Zaterdag eerst uitslapen, daarna naar strand gegaan voor een poging tot zonnen. Wederom was Muizenberg niet geschikt dus een drankje gedaan en naar huis gegaan. Hier de lokale pub ingegaan om de volgende maand huur over te maken aan het hotel. Hier kwamen we wat mensen tegen waarmee we wat drankjes hebben gedaan en daarna met zijn allen in het centrum van Kaapstad wat gaan eten. Toen was het al gauw 10 uur dus naar huis gegaan. Erg gezellig 

Maandag begonnen met in de ochtend 2 coachgesprekken, heftig om de levensverhalen van de lokale mensen hier te horen! Na de gesprekken naar kantoor gegaan voor het voorbereiden van de training die Myrthe, Tom en ik zouden gaan geven over communicatie, aangezien de daklozen hun communicatie skills op straat zo’n beetje zijn verloren. Dit verliep aardig rommelig omdat het de eerste keer was dat we deze mensen een training gaven, we maar 1 dag hebben kunnen voorbereiden en een aantal deelnemers een extreem laag niveau hadden. Over het algemeen was ik tevreden voor een eerste keer aangezien we totaal niet wisten wat ons te wachten stond. Na de training naar kantoor geweest en naar huis gegaan. Hier eten opgewarmd en toen ben ik nog even de pub ingedoken met een stel anderen.

Dinsdag weer wat coachgesprekken gehad, daarna op kantoor uitgewerkt. Hier de rest van de dag gezeten. Daarna wezen uiteten bij een grote bazaar vol indisch, thais en turkse gerechten. Heerlijk! Wederom de avond gevuld bij de pub. Hier nog een aantal mensen leren kennen uit Nederland, erg gezellig.

Woensdag begonnen met coachgesprekken deze op kantoor uitgewerkt en daarna met school geskyped met onze stagebegeleider dansend op de achtergrond. Haha humor. Daarna met Jesse onze begeleider naar de gardens geweest en een filosoof ontmoet die grappige ideen had voor de tuin. Toen zijn Myrthe en ik met Jesse en de filosoof naar een oerwoud gegaan. Hier ging Jesse op haar blote voeten ‘in contact met de aarde’ naar de rivier over de steentjes en het rode zand. Erg grappig om te zien. Daar hebben we bij een beekje gezeten tot ik me begon te vervelen en maar balletdansjes ging doen met Myrthe. Toen terug naar huis gegaan en toast met ei gegeten om vervolgens naar de pub te gaan met een stel mensen waar een of andere vage quiz plaatsvond. Gezellig avondje gehad met Michelle.

Vrijdag zoals elke dag weer coachgesprekken gevoerd, het gaat steeds beter! Al is het nog erg wennen om die mensen goed te kunnen verstaan aangezien er veel mensen binnen monds praten. Bespreking gehad over de daklozen en daarna de week besproken. Stage afgesloten met een lekkere borrel in een erg leuk park met Jesse en Myrthe, voor herhaling vatbaar!
Savonds met zes meiden opstap gegaan in Longstreet (bekendste uitgaansstraat van Kaapstad), hier wat leuke American guys ontmoet en een super nacht gehad!!

Zaterdag uitgeslapen tot 11.15 (!!) om vervolgens naar de Gay Pride te gaan in het centrum met de meiden. Dit viel echter gigantisch in het water nadat Michelle haar huurauto op ging halen. Ze kreeg de auto niet aan de praat dus zijn we met de taxi naar haar toe gegaan. De taxi chauffeur was zo vriendelijk naar de auto te kijken en zei dat we moesten gaan duwen, dit gedaan en toen startte hij. Michelle en ik zouden naar de Gay pride rijden om de auto daar te parkeren en de rest zou lopend gaan. Het weg rijden ging goed, echter het gassen niet haha. Waarschijnlijk zat de koppeling niet goed want moesten heel hard gas geven en dan nog ging de auto maar 10 meter vooruit. Na 5 minuten begon de auto gigantisch te stinken en roken dus zijn we met noodlichten de auto uitgevlucht. Hier het huurbedrijf gebeld die na een uur zou komen. Lekker een uurtje zitten chillen onder een boom. Toen het huurbedrijf er was zijn we met zijn drieen in Michelle haar auto naar het hotel terug gegaan waar de man aangaf dat ze een nieuwe auto moest krijgen omdat deze niet verantwoord was. Toen met de taxi terug gegaan naar de plek waar de auto was gestrand en doorgereden naar de Waterkant. Eenmaal daar lekker aangeschoven bij de rest voor de lunch. Heerlijk weer! Gay Pride niet gezien. Na de lunch een tour geboekt langs een aantal plaatsen in Kaapstad en naar een optreden gekeken van typische Afrikaanse trommels en muziek. Toen naar longstreet gelopen om 3 amerikaanse mannen te ontmoeten en een hapje te gaan eten. Dit was erg verassend aangezien het een erg apart plekje was. Het restaurant was één en al jungle, en dan schep ik niet op! Geweldige ervaring om op houten bankjes te zitten in een soort hutje met allerlei planten en maskers. Hier met handen moeten eten met een soort van deeg waarmee je eten zoals een stukje vlees kon oppakken. Erg lekker, vaker doen!!

Zondag om 8 uur werden Michelle, Myrthe en ik opgehaald voor een tour door Kaapstad en nog andere plaatsen. We begonnen bij Houtbay, daarna naar Campsbay dit was erg mooi maar harde wind, toen naar struisvogels wezen kijken. Toen naar Cape Point gegaan wat overweldigend was door de Baboo’s! ze liepen daar in het wild dus eten en drinken moesten veilig worden opgeborgen anders maakten de apen het soldaat. Er zat er zelfs een te wachten op het dak van de uitgang van het winkeltje! We moesten een stuk naar boven lopen om over de zee uit te kunnen kijken. Nou werkelijk waar, hilarisch was het… We kwamen op de eerste view uit waar Michelle haar flesje water pakte omdat ze ‘toch nog geen één aap’ had gezien dus het kon best. Nou we moesten de bocht om en toen we daarheen liepen kwam er een Baboo in race vaart aangestormd. Alle drie gillen! Daarna bijgekomen en doorgelopen. Toen zeiden we hmmmm het is wel rustig hier, en ja hoor… er kwamen spontaan 3 apen tevoorschijn waarvan we schrokken. Michelle was zo bang dat ze terug wilde lopen maar de apen liepen achter haar aan hahaha! Toen doorgelopen en nog wat apen tegen gekomen. Zelfs een jonkie, echt super schattig! Daarna Kaap die goeie Hoop, waarbij naar mijn idee iedereen alleen voor het bord waarop dit stond komt (ik heb er geen echte duidelijke scheiding gezien van 2 zeeen oid Andrea?). Toen gelunched en naar de pinquins gelopen. Wat een ontzettend leuke beesten, ontzettend moeten lachen om hoe ze lopen en elkaar plagen. Er was zelfs een parend stel bij, apart bij de eerste ontmoeting met pinquins haha. Op de terugweg een typisch Afrikaanse dans gezien met kleren en muziek, super leuk! Daarna terug naar Kaapstad en lekker rustig gedaan.

Week 3 zuid afrika 8-3-2015
Maandag begonnen met 2 coachgesprekken zoals alle andere dagen en daarna training gemaakt over goal setting (het opstellen van doelen). Dit scheen voor de meeste deelnemers nogal moeilijk te zijn, zij kijken teveel naar hun grootste dromen maar zijn niet al te realistisch. Het is me gelukt om een aantal van hen inzicht te geven in hun perspectief.

Op dinsdag ben ik met een van mijn clienten naar rehab geweest. Aparte ervaring aangezien dit in Nederland nooit meteen zou mogen. Ik moest controleren of mijn client niets met haar urine zou doen wat de uitslag kon verpesten. In april wordt er een ‘family workshop’ georganiseerd, dit is een soort cursus over hoe verslaafde mensen zich gedragen en hoe het is om verslaafd te zijn zodat we er beter mee kunnen leren omgaan, heel interessant!! Het was wel erg heet die dag, 44 graden, dus in de middag bij het zwembad gezeten en om de 15 minuten het bad in gedoken, niet uit te houden zo heet.

Ik sla woensdag en donderdag over omdat dit beetje dagen zijn die op maandag lijken hihi.

Op vrijdag ben ik kort opstap geweest en kreeg ik een verhaal te horen van een gast die ook hier verblijft en die opstap was bedreigt met een mes door drie gasten, zij wilden zijn telefoon en die kon hij terug kopen met randen. Dit was best een heel heavy verhaal en heeft mijn ogen wel geopend. Tot nu toe heb ik me nog nooit onveilig gevoeld, ik zal vanaf half 8 niet alleen over straat gaan dus dat scheelt ;).

Zaterdagochtend zijn Myrthe, Michelle, Ben, Jesse en ik naar Michells Place gegaan, een soort van township waar voorlichting werd gegeven over drugs en alcohol aan scholieren. Jesse had het evenement georganiseerd dus ik was erg trots op haar :D. leuke ervaring. S middags zijn Michelle, Myrthe en ik naar Waterfront geweest naar een shopping center. Hier hebben we een soort H&M ontdekt met super leuke kleren die er in Nederland nauwelijks te vinden zijn, dus weer een klerenkast vol ;P. Daarna ben ik dingen gaan regelen voor mijn afrikaanse simkaart zodat ik goedkoper kan bellen en smsen. S avonds zijn we opstap gegaan naar Longstreet. Eerst bij een bierhuis geweest waar ik rock en roll heb zitten stijldansen met een locale jongen, want zitten had ik weinig zin in, al die energie moest eruit!! Daarna zijn we naar een super leuke club gegaan, Dubliner, hier werd tenminste goede muziek gedraaid in plaats van al die alternatieve shit, echt niks voor mij! Ik heb me hier goed uit kunnen leven en leuke praatjes gehad met locals, erg makkelijk om in contact met hen te komen. Toen we terug kwamen van stappen zat er het slot op onze deur dus we waren letterlijk opgesloten en konden ons huis niet in. De receptie geroepen en met zijn allen net zo hard geschreeuwd en geklopt totdat Max wakker werd en open kwam doen. We hadden het bijna opgegeven maar gelukkig kwam hij nog net aan. Anders hadden we gelukkig wel bij anderen kunnen slapen.

Zondag werd ik om kwart voor 1 wakker (ja s’middags, was pas om 5.30 thuis). Toen bikini aangetrokken en naar het strand van Camps Bay gegaan, heel mooi en super om te zonnen. Al was er wel een enorme vloedgolf die alles overspoelde, dus een telefoon gedoopt in de reist, handdoeken met 2 man uit moeten knijpen waar 3 liter water uit kwam en toen zijn we maar gegaan. Lekker een quiche gegeten en op mijn gemakkie dit verslag geschreven!

Toedeledokieee!

  • 08 Maart 2015 - 20:22

    Ivon:

    Haa manouk!
    Zo te lezen vermaak je je prima daar in het verre kaapstad! :)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan!!
    Kuss,
    Ivon

  • 08 Maart 2015 - 22:02

    Saartje:

    Hey meid, wat fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Heel veel succes en plezier verder :) XxX Saar

  • 09 Maart 2015 - 19:37

    Mirjam:

    Leuk verslag. Lekker veel zon en zee en flink naar de pub. Blijf vertrouwen op je intuïtie! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Stage lopen in Kaapstad voor studie.

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2015

Even geleden...

30 Maart 2015

Stage

08 Maart 2015

Afrika 2

20 Februari 2015

First week at Cape Town

23 Januari 2015

Nog maar 3 weekjes...
Manouk

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3052

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Kaapstad

Landen bezocht: